Veel gestelde vragen

[su_spoiler title=”Hoe boek ik een leuke cruise die op de site staat?” icon=”chevron”]Heeft u een leuke cruise gezien op onze site? U kunt de cruise rechtstreeks op de site boeken, per mail: info@atotzreizen.nl) of telefonisch (Petra tel.06 57 89 68 25 of Annemarie tel.06 24 69 49 79.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Kunnen jullie mij/ons ook helpen als ik zelf een leuke cruise weet of als ik weet met wie ik wil reizen maar nog niet waar naar toe?” icon=”chevron”]Ja, dat kan ook. Dat noemen wij de maatwerk cruises. Neem contact met ons op. Dan gaan we samen kijken hoe we deze leuke cruise tot stand kunnen brengen. Dit kan via de button “contact” onder aan deze pagina, per mail (info@atotzreizen.nl) of telefonisch (Petra tel.06 57 89 68 25 of Annemarie tel.06 24 69 49 79.)[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Reizen zonder dat ik zorg nodig heb kan dat ook?.” icon=”chevron”]Iedereen mag mee. Heeft u geen zorgvraag, maar weet u niet hoe u uw vakantie moet regelen. Ook dan kunt u bij ons terecht. Wij bieden ook begeleide cruises aan. Wel begeleiding, geen zorg. Voor een uitgebreidere beschrijving wat die begeleiding zoal kan zijn, kijk op begeleide reizen[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Ik heb (heel) veel zorg/verpleging nodig. Kan ik ook mee?.” icon=”chevron”]De zorg die u thuis krijgt, kunnen wij ook voor u inzetten. Wij hebben vrijwilligers in onze bestand met ieder hun eigen kennis van ziekte en/of handelingen.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”IHoe weet ik zeker dat ik  de (specifieke) zorg krijg, die ik nodig heb?” icon=”chevron”]Als u zorg nodig heeft tijdens uw vakantie, komen we altijd eerst bij u thuis. Zo krijgen wij een heel duidelijk beeld van uw zorgvraag. Indien nodig kunnen we bij uitzonderlijke handelingen de vrijwilliger die meegaat om u te verzorgen vragen deze handeling vooraf te komen uitvoeren met uw eigen verzorgende.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Kan ik thuis worden opgehaald?.” icon=”chevron”]Er kan (aangepast) vervoer van en naar huis voor u worden geregeld. Dit is niet in de prijs inbegrepen en zal apart aan u worden belast.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Als ik hulpmiddelen nodig heb, hoe regelen jullie dat?” icon=”chevron”]Tijdens uw zorggesprek wordt gekeken welke hulpmiddelen nodig zijn, welke u zelf kunt meenemen en welke wij voor u kunnen regelen. De hulpmiddelen, die wij voor u huren, worden apart bij u in rekening gebracht.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Is een reis- en annuleringsverzekering verplicht?” icon=”chevron”]Onze reizen zijn exclusief reis- en annuleringsverzekeringen. Wij hebben wel als voorwaarden dat u voor reizen buiten Nederland in het bezit bent van deze verzekeringen. Deze kunt u uiteraard zelf afsluiten, maar dat kunnen wij ook voor u regelen.Wanneer u zelf de verzekeringen afsluit, dan vragen wij u wel altijd om een kopie van de polis.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Kan ik mijn eigen scootmobiel meenemen op vakantie?” icon=”chevron”]Op de cruises die wij nu op onze site hebben staan mag u alleen een reisscootmobiel mee aan boord nemen. Deze moet wel in u hut staan omdat de gangen smal zijn en toegankelijk moeten blijven.[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Mogen mijn medicijnen meer naar het buitenland?” icon=”chevron”]Ja, maar niet alle medicijnen mogen zomaar worden meegenomen naar het buitenland. Afhankelijk van het land kan het zomaar meenemen van bepaalde medicijnen u een boete opleveren of zelfs gevangenisstraf. Om dit te voorkomen dient u de juiste documenten mee te nemen. Daarom vragen wij u altijd om uw medicijnlijst. Dan kunnen wij u precies vertellen welke documenten u moet regelen voordat u op vakantie naar het buitenland gaat.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Waarom zijn de prijzen van jullie vakanties hoger?” icon=”chevron”]Naast de kosten voor uw eigen reis en verblijf, betaald u ook een deel van de reis- en verblijfskosten voor de vrijwilliger die met de reis meegaat.  De prijzen die wij hanteren zijn altijd de prijs die uw vakantie kost, geen facturen meer achteraf voor bv: geleverde zorg.

Bijkomende kosten zijn er soms wel zoals bijvoorbeeld verzekeringen,  vervoer van en naar huis, huur van hulpmiddelen of andere kosten die duidelijk bij de reis vermeld staan. Ook deze bijkomende kosten zijn vooraf duidelijk met u besproken.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Kan ik respijt-zorg inzetten voor mijn vakantie?” icon=”chevron”]Helaas is daar niet 1 helder antwoord op omdat er geen duidelijk eenduidig beleid voor is. Neemt u contact op met uw zorgkantoor of uw gemeente om te vragen of u hier gebruik van kan maken. Vermeld bij de aanvraag duidelijk dat het om een zorgvakantie gaat met 24 uurs toezicht en een beschermde aangepaste omgeving.[/su_spoiler] [su_spoiler title=”Mag ik mijn vakantie betalen uit mijn PGB?” icon=”chevron”]U kunt tijdens uw vakantie in ieder geval uw PGB inzetten voor begeleiding, verzorging en verpleging. Als u uw reis boekt bij een regulier reisbureau betaald u dan betaalt u de reis- en verblijfskosten zelf. Boekt u uw reis bij een gespecialiseerd reisbureau dan is er vaak de mogelijkheid om het begeleidingsdeel ook uit u PGB te betalen. In dat geval sluit u een contract met ons af die u dan moet indienen bij de SVB of uw zorgkantoor. Zij besluiten uiteindelijk of u uw PGB mag inzetten. Uit gebreide informatie vindt u op de site van: Per Saldo.

Als u (een deel van) uw vakantie wilt betalen vanuit uw PGB dan kost dat nog al wat voorbereiding, neemt u hiervoor ruim de tijd.
1. U vult zorgvuldig een zorgovereenkomst in en stuurt deze op naar A tot Z reizen Wij hebben hieronder al een (deels) vooringevulde zorgovereenkomst voor u klaar gezet, deze kunt u downloaden en uitprinten
2. U vult de zorgbeschrijving in en stuurt deze ook naar A tot Z reizen, ook van de zorgbeschrijving hebben we al een (deels) ingevuld voorbeeld klaargezet.

U kunt hier de hierboven genoemde formulieren downloaden:
1. Zorgovereenkomst A tot Z reizen 
2. Zorgbeschrijving A tot Z reizen

Na ontvangst van zowel de zorgovereenkomst als de zorgbeschrijving ondertekent A tot Z reizen de formulieren ook en stuurt ze vervolgens naar u terug. De volgende stap is dat u de formulieren voordat uw vakantie begint ter beoordeling opstuurt naar de SVB of het zorgkantoor.

Belangrijk:

Als de reservering van uw vakantie definitief is ontvangt u van ons een boekingsbevestiging en een factuur waarop staat wanneer u de aanbetaling en restantbetaling moet voldoen. Na afloop van uw vakantie ontvangt u een factuur van A tot Z reizen die u kunt opsturen naar de SVB, zodra de SVB het bedrag heeft uitgekeerd aan A tot Z reizen storten wij het bedrag op uw rekening. U dient de volledige reissom dus wel eerst zelf te betalen, vergoeding vindt pas plaats na afloop van de vakantie.

U hebt een WLZ indicatie

Wlz-verzekerden kunnen in bepaalde situaties Wlz-zorg in het buitenland krijgen of een vergoeding ontvangen voor Wlz-zorg in het buitenland, ook wanneer u in een zorginstelling woont. Dit is ter beoordeling van de zorgverzekeraar.

[/su_spoiler]